Wydarzenia
Sprawdź promocje Black Friday w Cyfrowe.pl
Kodak obrał nową strategię, którą ma na celu objęcie czołowego miejsca na rynku amatorskich cyfrówek. Kierownictwo firmy doszło do wniosku, że najlepszym wyjściem będzie przekazanie produkcji aparatów komuś z zewnątrz. Padło na mającą bazę w Singapurze firmę Flextronics. Będzie ona odpowiedzialna za produkcję i dystrybucję oraz za niektóre etapy procesu projektowania sprzętu. Kodak nadal będzie projektował modele klasy wyższej oraz pracował nad nowymi rozwiązaniami. Flextronics przejmie znaczną część ośrodków badawczych i fabryk Kodaka w Japonii i Chinach. Jak czytamy w informacji prasowej, umowa ma na celu obniżenie kosztów i zwiększenie rentowności oraz umożliwić skupienie się naukowców firmy na pracy nad przełomowymi rozwiązaniami.
Kodak zachowuje wszystkie dotychczasowe patenty, prawa do marek i nazw handlowych. Ok. 550 pracowników firmy przejdzie do Flextronicsa. Finalizacja postanowień porozumienia jest spodziewana w trzecim kwartale tego roku. Ciekawe, czy nowa strategia okaże się skuteczna - mimo wszystko sama marka to nie wszystko. Z drugiej jednak strony, opisywana umowa jest zgodna z postępującym trendem zwiększania znaczenia firm oferujących kompleksową obsługę (od produkcji do dystrybucji). Jedno jest pewne - Kodak nie zamierza poddawać się w walce o rynek cyfrówek. Jakie będą skutki pokaże czas