Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Kodak obrał nową strategię, którą ma na celu objęcie czołowego miejsca na rynku amatorskich cyfrówek. Kierownictwo firmy doszło do wniosku, że najlepszym wyjściem będzie przekazanie produkcji aparatów komuś z zewnątrz. Padło na mającą bazę w Singapurze firmę Flextronics. Będzie ona odpowiedzialna za produkcję i dystrybucję oraz za niektóre etapy procesu projektowania sprzętu. Kodak nadal będzie projektował modele klasy wyższej oraz pracował nad nowymi rozwiązaniami. Flextronics przejmie znaczną część ośrodków badawczych i fabryk Kodaka w Japonii i Chinach. Jak czytamy w informacji prasowej, umowa ma na celu obniżenie kosztów i zwiększenie rentowności oraz umożliwić skupienie się naukowców firmy na pracy nad przełomowymi rozwiązaniami.
Kodak zachowuje wszystkie dotychczasowe patenty, prawa do marek i nazw handlowych. Ok. 550 pracowników firmy przejdzie do Flextronicsa. Finalizacja postanowień porozumienia jest spodziewana w trzecim kwartale tego roku. Ciekawe, czy nowa strategia okaże się skuteczna - mimo wszystko sama marka to nie wszystko. Z drugiej jednak strony, opisywana umowa jest zgodna z postępującym trendem zwiększania znaczenia firm oferujących kompleksową obsługę (od produkcji do dystrybucji). Jedno jest pewne - Kodak nie zamierza poddawać się w walce o rynek cyfrówek. Jakie będą skutki pokaże czas