Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Canon EOS C100 jest mniejszy, prostszy i tańszy niż zaprezentowany wcześniej model C500. Nie oferuje tak wyśrubowanych parametrów, ale i tak sprawdzi się w wielu profesjonalnych zastosowaniach.
Do EOS-a C100 można podłączyć dowolny obiektyw z bagnetem EF (ponad 60 modeli w ofercie). Sercem urządzenia jest matryca CMOS Super 35mm 16:9 o rozdzielczości 8,3 megapikseli, która rejestruje materiał z kodowaniem AVCHD, w rozdzielczości Full HD 1920x1080, przepływnością 24 Mbps i samplingiem barw 4:2:0. Dostępne prędkości to 24/25/30p oraz 50/60i, a zakres czułości zaczyna się na wartości ISO 320, a kończy na ISO 20000. Pliki trafiają na karty SD. Nieskompresowany materiał wideo może być też wypuszczony po złączu HDMI i zapisany na zewnętrznej nagrywarce.
Kamera ma odpinany uchwyt z wbudowanym mikrofonem, dwa wejścia XLR, które umożliwiają połączenie z zewnętrznymi mikrofonami, a także złącze HDMI z blokadą, która podczas filmowania zabezpiecza podłączone do wejścia kable. Na tylną ściankę trafił 3,5-calowy, odchylany ekran LCD. Dodatkowo użytkownicy mają do dyspozycji aż 15 programowalnych przycisków.
Kamerę Canon C100 można kontrolować w pełni ręcznie, ale producent opracował też kilka automatycznych usprawnień: przycisk One Shot AF, który pozwala użytkownikom błyskawicznie sprawdzić ostrość oraz automatycznie kontrolować centralny obszar obrazu tuż przed rozpoczęciem nagrania. Z kolei Auto Iris ocenia jakość ekspozycji i dokonuje niezbędnej korekty przed rozpoczęciem nagrania, a Auto White Balance wykorzystuje moc procesora Canon DIGIC DV III, aby dostarczyć informacje o kolorze i wyrównać go tam, gdzie to konieczne - czytamy w informacji prasowej.
Canon ustalił cenę modelu EOS C100 na poziomie 8000 dolarów, a termin dostępności na listopad. Za model C500, który trafi do sprzedaży w październiku, przyjdzie zapłacić znacznie więcej - około 30 000 dolarów.
Przy okazji premiery modelu Canon EOS C100 japoński producent poinformował o dwóch nowych obiektywach filmowych. To szerokokątny CN-E15.5-47mm T2.8 L S oraz teleobiektyw CN-E30-105mm T2.8 L S, które dostępne będą zarówno z mocowaniem EF jak i PL. Obydwa mogą współpracować z kamerami o rozdzielczości 4K, dzięki czemu idealnie współpracują z modelami EOS C500 i EOS-1D C.
Zaprezentowane obiektywy są zgodne z matrycami równoważnymi filmowi Super 35 mm, gwarantując tym samym większą elastyczność w różnych zastosowaniach. Nowe modele charakteryzują się kompaktowym i lekkim korpusem obsługującym szeroką gamę ogniskowych, co czyni je idealnymi do tzw. fotografowania z ręki. Dla uzyskania precyzyjnych ustawień wprowadzono także ułatwiające pracę ulepszenia, takie jak: jednakowa średnica mocowania kompendium, stała odległość pierścienia ostrości i 300-stopniowy kąt obrotu. Nowe modele doskonale uzupełniają linię zaawansowanych obiektywów filmowych, oferując większą liczbę kreatywnych opcji dedykowanych profesjonalnym filmowcom. - czytamy w informacji prasowej.
Informacja pochodzi z portalu RecPlay.pl