Fujichrome Provia 400X i T64 Professional - nie wszystko stracone?

Autor: Łukasz Kacperczyk

20 Marzec 2006
Artykuł na: 2-3 minuty
Konkurencja zrywa niemal wszelkie więzy ze światem fotografii "analogowej", a firma Fujifilm prezentuje dwa nowe slajdy. Najnowsze emlusje są przeznaczone dla zawodowców: pierwsza to czuła Provia 400X (ISO 400) o ziarnie rywalizującym z konkurencją o czułości ISO 100, druga - T64 Professional do światła żarowego. Brawa za konsekwencję.

Tendencja rynkowa (przynajmniej od strony producentów) wskazuje, że im szybciej firma wycofa się z segmentu tradycyjnej fotografii srebrowej i zainwestuje w technologię cyfrową, tym lepiej. Tymczasem Fujifilm konsekwentnie wprowadza do sprzedaży nowe filmy. Co prawda nowości nie pojawiają się w tempie zmian wśród cyfrówek i ograniczają się do materiałów dla profesjonalistów, ale to zawsze coś.

Fujichrome Provia 400X

Najciekawiej zapowiada się Fujichrome Provia 400X. Dzięki zastosowaniu technologii ESC (Epitaxial Sigma Crystal) udało się osiągnąć bardzo małe ziarno jak na materiał o nominalnej czułości ISO 400 - RMS 11 (im niższa wartość, tym mniejsze ziarno) - Provia 400F miała RMS 13. Producent podkreśla, że Provia 400X może pod względem ziarnistości rywalizować z konkurencyjnymi filmami o czułości ISO 100. Fujifilm zapewnia o neutralności oddania barw przez nowy slajd, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego nasycenia. Provia 400X podobno doskonale nadaje się też do wywoływania forsownego - można ją naświetlać od -1/2 do +2 EV (E.I. 280-1600). Nie straszne jej też długie czasy ekspozycji.

Fujichrome T64 Professional

Fujichrome TG 64 Professional to niskoczuły materiał odwracalny przeznaczony do fotografowania w świetle żarowym. Przyda się zwłaszcza zawodowcom specjalizującym się w fotografii wnętrz, architektury itp. Ma niezwykle małe ziarno (RMS 7 - mniejsze od Velvii 100 Professional, która ma RMS 8) i zapewnia niezwykłą wierność oddania kolorów. Producent zapewnia, że TG 64 Professional ma podobne uczulenie spektralne co ludzkie oko. Dodatkową zaletą jest możliwość naświetlania w zakresie od -1/2 do +1 EV od czułości nominalnej (ISO 64).

Film Fujichrome TG 64 Professional będzie dostępny w małym obrazku, średnim formacie i dwóch rozmiarach wielkoformatowych - 4x5 cali i 8x10 cali.

Nie znamy jeszcze ani ceny, ani daty wprowadzenia na rynek opisywanych filmów

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Godox prezentuje nową wersję wydajnej plenerowej lampy błyskowej. Zasilana akumulatorem AD600BM II nie wspiera TTL, ale oferuje dużą moc, tryb HSS i jest zdecydowanie tańsza od bardziej...
0
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Phoenix ma za mało odjechany charakter? Harman powraca z kolejnym filmem efektowym, który jeszcze bardziej podkręca wyjściowe rezultaty. Fotografując na materiale Harman RED otrzymamy...
8
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux prezentuje lampę, która odmienić ma oblicze oświetlenia filmowego. Evoke 500B to pierwsza na świecie, odporna na warunki atmosferyczne głowica LED bi-color o mocy 5000W.
0
Powiązane artykuły