Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Ruszyła kampania crowdfundingowa Gitzo Légende. Producent chce wprowadzić do regularnej sprzedaży wytrzymały i wszechstronny statyw oraz wyjątkowy plecak wykonany z materiałów z odzysku.
Nowe produkty Gitzo łączy nie tylko design i renoma marki. Producent chce je tworzyć tak, by aby pozostawiły za sobą jak najmniejszy ślad węglowy, służąc fotografom przez lata, wręcz pokoleniowo. Jak to zrobi?
Gitzo to marka premium. Na rynku statywów jest jak Leica wśród aparatów. Produkty nie są tanie, ale na pewno najwyższej jakości. Tak samo jest z nowym modelem Légende. "To najlepszy statyw, jaki mogliśmy stworzyć" - twierdzi producent.
4-sekcyjne nogi są więc w całości wykonane z wytrzymałego włókna węglowego o wyjątkowej sztywności i wytrzymałości. Zaciski są z kolei aluminiowe, z gumowymi wykończeniami dla lepszego chwytu. Uniwersalność modelu Gitzo Légende wynika z jego parametrów. Waży jedynie 1.45 kg, ale jego udźwig to 8 kg. Rozkłada się na wysokość 165 cm, a po złożeniu ma długość tylko 43 cm.
Co istotne wszystkie części statywu są wymienne, a w 70% statyw może być naprawiony przez właściciela, po wysłaniu przez Gitzo części. To eliminuje konieczność uiszczania opłaty i wizyty w serwisie, czy wymiany na nowy. Jednak przy wieczystej gwarancji na ten model, producent raczej nie przewiduje częstego serwisowania.
Dopełnieniem statywu i idei sprzeciwiającej się kulturze jednorazowego użytku jest nowy plecak Légende. Ma być wykonany z materiałów, które w 65% pochodzą z odzysku, a pasek i detale z nietoksycznej skóry syntetycznej.
Dwukomorowa konstrukcja o pojemności 14 litrów i wadze 1.7 kg może pomieścić standardowy pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy połączony z obiektywem 70-200 mm oraz 15” laptopa. Komora na sprzęt ma wymiary 23x28x10.5 cm, a górna - 20x26x10 cm. Jest też boczna kieszeń na statyw i druga na akcesoria.
Kampania na indiegogo.com została w pełni sfinansowana w ciągu kilku godzin od rozpoczęcia, więc zakończyła się pełnym sukcesem. W przypadku firmy takiej jakiej Gitzo nie chodziło jednak o wstępne pozyskanie środków, a raczej rozpropagowanie idei i sprawne uruchomienie przedsprzedaży.
Aktualnie statyw i plecak Gitzo Légende w zestawie są dostępne za 679 dolarów (w promocji przeceniony z 1028 dol.), sam statyw można kupić za 519 dolarów (w promocji przeceniony z 799 dol.), a plecak kosztuje 179 dolarów (229 dol. w regularnej sprzedaży). Zamówienia będą realizowane w czerwcu.
Co więcej 5% wpływów z kampanii jest przekazywane na organizację Wild Shots Outreach, która zapewnia edukację i programy stypendialne dla młodych ludzi, otwierając im możliwości zatrudnienia w branżach związanych z ochroną środowiska.