Eizo ColorEdge CG319X DCI-4K HDR - obróbka bez kompromisów

Autor: Maciej Luśtyk

10 Kwiecień 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Podczas gdy BenQ prezentuje model nakierowany na hobbystów, Eizo pokazuje monitor, który posłużyć ma za precyzyjne narzędzie pracy profesjonalnych fotografów, grafików, montażystów i osób zajmujących się korekcją barwną.

Najnowszy Eizo ColorEdge CG319X DCI-4K HDR to następca pokazanego w 2014 roku modelu CG318-4K, który, kierowany do profesjonalistów z branży filmowej, fotograficznej i projektowej, i tak oferował już bardzo zaawansowaną specyfikację. Co oferuje więc nowy model?

Przede wszystkim otrzymujemy 31,1-calową matrycę IPS w formacie DCI-4K (4096 x 2160 pikseli), oferującą kontrast 1500:1, jasność 350 cd/m2, 99-procentowe pokrycie gamutu Adobe RGB i 98-procentowe pokrycie przestrzeni DCI-P3. 10-bitowy panel oferuje także wsparcie dla wyświetlania i obróbki materiałów HDR (funkcja Hybrid Log-gamma), a użytkownik ma możliwość szybkiego przełączania się pomiędzy aż 9 gamutami (REC2020, REC709, DCI, PQ_DCI, PQ_REC2100, HLG_REC2100, Adobe RGB, sRGB).

Oprócz tego, producent wyposażył monitor we wbudowany kalibrator, który będzie pozwalał na kalibrację kolorystyczną nawet podczas pracy, oraz termometr, który wyłapie zmiany temperatury otoczenia i pozwoli monitorowi precyzyjnie skorygować ustawienia wyświetlania obrazu. Otrzymujemy też funkcję ostrzegania przed przepaleniami w jasnych partiach edytowanego materiału, kąt widzenia równy 178° i pełną gotowość do pracy w czasie raptem 3 minut.

Na pokładzie znalazły się także dwa złącza HDMI, dwa złącza DisplayPort i trzy złącza USB 3.0, a w zestawie znajdziemy także kaptur ochronny. Podobnie jak większość produktów Eizo, monitor objęty jest 5-letnią gwarancją producenta.

Cena i dostępność

Cena urządzenia nie jest jeszcze znana, prawdopodobnie jednak monitor będzie kosztował podobnie jak poprzednik, czyli powyżej 20 tys. złotych. Na rynku pojawić ma się w maju bieżącego roku.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem eizoglobal.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Godox prezentuje nową wersję wydajnej plenerowej lampy błyskowej. Zasilana akumulatorem AD600BM II nie wspiera TTL, ale oferuje dużą moc, tryb HSS i jest zdecydowanie tańsza od bardziej...
0
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Phoenix ma za mało odjechany charakter? Harman powraca z kolejnym filmem efektowym, który jeszcze bardziej podkręca wyjściowe rezultaty. Fotografując na materiale Harman RED otrzymamy...
8
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux prezentuje lampę, która odmienić ma oblicze oświetlenia filmowego. Evoke 500B to pierwsza na świecie, odporna na warunki atmosferyczne głowica LED bi-color o mocy 5000W.
0
Powiązane artykuły