Wizjery do Epsona R-D1

Autor: Łukasz Kacperczyk

16 Sierpień 2004
Artykuł na: 2-3 minuty
Cosina zaprezentowała cztery nowe wizjery do cyfrowego dalmierzowca z wymienną optyką - opracowanego wspólnie z Epsonem modelu R-D1. Nowe wizjery do ultra szerokich kątów (12, 15, 21 i 25 mm) pokazują kąt widzenia matrycy aparatu (ma wielkość klatki APS-C), z którą wizjery do małego obrazka by się nie sprawdziły.

Cosina zaprezentowała cztery nowe wizjery do cyfrowego dalmierzowca z wymienną optyką - opracowanego wspólnie z Epsonem modelu R-D1. Nowe wizjery do ultra szerokich kątów (12, 15, 21 i 25 mm) pokazują kąt widzenia matrycy aparatu (ma wielkość klatki APS-C), z którą wizjery do małego obrazka by się nie sprawdziły.

Epson R-D1, pierwszy cyfrowy dalmierzowiec z wymiennymi obiektywami na bagnet M, miał trafić na rynek latem tego roku, ale prawdopodobnie zobaczymy go w pełnej krasie dopiero na zbliżających się wielkimi krokami targach Photokina 2004. Przypomnijmy tylko, że aparat ma być wyposażony w 6-megową matrycę wielkości APS-C, co daje wartość "mnożnika ogniskowej" 1,53 x. Właśnie przez fakt, że matryca nie kryje pełnej klatki małego obrazka, wizjery używane dotychczas z małoobrazkowymi Bessami będą przekłamywały obraz - pokażą więcej niż zarejestruje matryca.

Co prawda R-D1 ma ramki do szkieł 28 mm, 35 mm i 50 mm, ale z niepełnoklatkową matrycą miłośnicy szerokiego kąta będą musieli sięgnąć po najszersze szkła Cosiny, czyli takie obiektywy jak: Ultra Wide Heliar 12 mm f/5,6 Aspherical, Super Wide Heliar 15 mm f/4,5 Aspherical, Color Skopar 21 mm f/4 i Snapshot Skopar 25 mm f/4. Stąd potrzeba stworzenia nowych wizjerów, kompatybilnych z Epsonem R-D1, ponieważ wymienione wyżej szkła dadzą z nim odpowiedniki ogniskowych 18 mm, 23 mm, 32 mm i 38 mm. Domyślamy się, że nowe, oznaczone literą "D" (od "digital") wizjery trafią do sprzedaży wraz z aparatem, do którego są przeznaczone

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Godox prezentuje nową wersję wydajnej plenerowej lampy błyskowej. Zasilana akumulatorem AD600BM II nie wspiera TTL, ale oferuje dużą moc, tryb HSS i jest zdecydowanie tańsza od bardziej...
0
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Phoenix ma za mało odjechany charakter? Harman powraca z kolejnym filmem efektowym, który jeszcze bardziej podkręca wyjściowe rezultaty. Fotografując na materiale Harman RED otrzymamy...
8
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux prezentuje lampę, która odmienić ma oblicze oświetlenia filmowego. Evoke 500B to pierwsza na świecie, odporna na warunki atmosferyczne głowica LED bi-color o mocy 5000W.
0
Powiązane artykuły