Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Konrad Pustoła w swoich projektach zajmował się badaniem wizualnych aspektów relacji społecznych i ekonomicznych. Był artystą niezwykle otwartym na różnego rodzaju fotograficzne eksperymenty. Takie podejście do pracy znalazło ujście w licznych projektach, które wykonywał za pomocą różnych narzędzi - od wielkoformatowego aparatu Graflex, poprzez zwykły aparat dostępny w telefonie komórkowym, aż po aparat otworkowy. Tym ostatnim zrealizował cykl fotografii o nazwie ”Warszawa”, w którym za pomocą wykorzystanej techniki zaprezentował współczesną stolicę, jako senne, opuszczone i melancholijne miasto.
Jednak najbardziej znanym projektem jaki wykonał była seria zdjęć zatytułowana “Widoki władzy”. Opiera się na potraktowaniu fotografii jako wehikułu pozwalającego wszystkim chociaż na chwilę przyjąć punkt widzenia tych nielicznych, którzy mają realną władzę. Jest to seria fotograficznych przedstawień widoków z okien gabinetów najważniejszych i najbardziej wpływowych ludzi. W 2013 roku udokumentował widoki z okien m.in. księdza Adama Bonieckiego, kardynała Stanisława Dziwisza, wojewody małopolskiego Stanisława Kracika, prezydenta miasta Jacka Majchrowskiego, przedsiębiorcy Jerzego Meysztowicza, rektora UJ Karola Musioła, europosłów Bogusława Sonika i Róży Thun, a także Wisławy Szymborskiej, Andrzeja Wajdy i Grzegorza Turnaua.
Konrad Pustoła urodził się w 1976 roku w Warszawie. Po raz pierwszy z fotografią zetknął się już w liceum w Stanach Zjednoczonych. Pochłonięty nową pasją kontynuował ją na warsztatach prowadzonych przez Juliusza Sokolowskiego w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył studia na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej w łódzkiej filmówce (2004 roku) oraz w 2008 roku fotografię na Wydziale Fotografii w Royal College of Art w Londynie. Z kolei w latach 2000-2002 Pustoła należał do zespołu tworzącego dział fotografii w portalu internetowym Latarnik. Był także współzałożycielem Stowarzyszenia Fotografów "poniekąd", jak również współorganizatorem i uczestnikiem wystawy "Powiększenie. Fotografia w czasach zgiełku" w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Autor licznych projektów fotograficznych z pogranicza dokumentu i fotoreportażu. W 2001 roku został laureatem I Nagrody w Konkursie Polskiej Fotografii Prasowej w kategorii "Świat, w którym żyjemy" za cykl fotograficzny "Sanna". Uczestnik wielu wystaw między innymi "Nowi Dokumentaliści" (2005) CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Bloomberg New Contemporaries (2008) w Londynie, "Storia, memoria, identitia" (2009) w Modenie, PhotoEspania (2010) w Madrycie. W 2010 roku wydał album "Darkrooms" nagrodzony w ogólnopolskim konkursie katalogów i albumów o sztuce Reminiscencje. Zmarł 14 października 2015 roku