Konkurs firmy Jet Line

Firma Jet Line zaprasza artystów i profesjonalnych fotografików do wzięcia udziału w konkursie. Zwycięskie zdjęcie o tematyce miejskiej jako wielkoformatowe powiększenie zawiśnie na fasadzie kamienicy przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

Autor: Tomasz Gutkowski

2 Kwiecień 2005
Artykuł na: 6-9 minut

Firma Jet Line zaprasza artystów i profesjonalnych fotografików do wzięcia udziału w konkursie. Zwycięskie zdjęcie o tematyce miejskiej jako wielkoformatowe powiększenie zawiśnie na fasadzie kamienicy przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Jet Line to firma zajmująca się reklamą zewnętrzną. Pomysł na konkurs to po części zabieg marketingowy (promocja nośników), a po części chęć podnoszenia "miejskiej kultury wizualnej". Warszawie taka akcja może wyjść tylko na zdrowie, dlatego gorąco popieramy tę inicjatywę.

W tym miejscu zostanie powiększona gigantyczna odbitka

Zaproszenie do konkursu otwartego na projekt fotografii w przestrzeni miejskiej

Firma Jet Line zaprasza artystów i fotografów profesjonalnych do otwartego konkursu na projekt fotografii w przestrzeni miejskiej, którego tematem ma być miasto Warszawa. Zwycięski projekt w postaci wielkoformatowego powiększenia zawiśnie na fasadzie kamienicy przy Uniwersytecie Warszawskim na Krakowskim Przedmieściu. Honorarium dla autora najlepszej pracy wynosi 5000 zł. Przedsięwzięciu patronuje miesięcznik Pozytyw.

Wystawa fotografii na wielkoformatowym nośniku odbędzie się w ramach projektu artystycznego popularyzującego sztukę w przestrzeni miejskiej, jako pierwsza z cyklu prezentacji zainicjowanych przez Jet Line.

Temat

Tematem fotografii jest miasto Warszawa. Ideą zaś twórcze przetworzenie warszawskiej rzeczywistości, wykreowanie własnej wizji miejskiego świata, spojrzenie na Warszawę z fantazją, odkrycie "wzorów miasta" na co dzień niedostrzeganych w otaczającej mieszkańców chaotycznej przestrzeni miejskiego życia w stolicy. "Wzory miasta" to próba pokazania atmosfery miasta, tego co dla każdego stanowi jego własne spojrzenie na stolicę. Założeniem projektu jest wniesienie nowych, zaskakujących elementów w ustaloną przestrzeń historyczną, architektoniczną, kulturową wyznaczonego miejsca. Organizator projektu, firma Jet Line chce w ten sposób umożliwić artystom prezentację ich własnego odczytania wizualnego tekstu miasta.

  • Stworzenie portretu miasta nacechowanego emocjami i indywidualnym spojrzeniem na Warszawę.
  • Miasto powinno być sfotografowane w taki sposób aby pokazać jego charakterystyczną atmosferę.
  • Fotografie powinny podporządkować się idei dialogu z miejscem, swoją formą pasować do otoczenia ekspozycji, wpisać się w kontekst architektury.

Lokalizacja

Dobrze widoczna, wyeksponowana przestrzeń miejska fragmentu Krakowskiego Przedmieścia przy Uniwersytecie Warszawskim, jest świetną reprezentacją miejsca obserwowanego przez przechodnia, położona tuż obok ulicy, w reprezentacyjnej części miasta tuż przy głównym centrum uniwersyteckim oraz ASP. Jednocześnie to miejsce szybkiego i pospiesznego ruchu komunikacyjnego. Projekt fotografii powinien powstać z myślą o tym konkretnym otoczeniu. Jego założeniem jest bowiem prowadzenie dialogu z miejscem, z architektoniczną tkanką miasta. Do dyspozycji jest przestrzeń fasady kamienicy w postaci jednego lub dwóch z trzech modułów o formacie 14,5x6,5 m; 8,8x6,5 m; 14,5x6,5m, fotografia może stanowić 30% powierzchni, 70% musi stanowić odtworzenie fasady wg przepisów konserwatorskich.

Cel

Celem projektu jest promowanie miasta Warszawy wśród jej mieszkańców, a także popularyzowanie wysokich standardów kultury wizualnej, których w sposób szczególny brakuje w przypadku wielkiego formatu.

Organizacja

Firma zapewnia organizację całości przedsięwzięcia, druk wielkoformatowy i montaż pracy.

Prezentowana fotografia jest autonomicznym dziełem wolnym od napisów oraz logosów firmy i patronów medialnych projektu. Nazwisko i imię autora zostanie umieszczone

w odpowiedniej wielkości obok pracy.

Zapraszamy do nadsyłania projektów fotografii do 20 kwietnia 2005.

Osoba kontaktowa

Katarzyna Łyszyk / Jet Line / kasia@jetline.pl

Regulamin konkursu

1. Każdy z autorów może nadesłać od jednego do czterech projektów fotografii.

2. Akceptujemy fotografie czarno-białe lub kolorowe.

3. Akceptujemy projekty w formie gotowej fotografii lub fotograficznej wizualizacji.

4. Interpretacja zadania wg załączonych w opisie wytycznych.

5. Nadesłane prace muszą być wykonane z myślą o umieszczeniu ich w podanej lokalizacji. Nie oznacza to jednak fotografowania podanego miejsca.

6. Kwalifikacji fotografii na wystawę dokonuje osoby powołane przez organizatora przedstawiciele firmy Jet Line: Michał Ciundziewicki, Katarzyna Łyszyk oraz przedstawiciel "Pozytywu".

7. W pierwszej edycji wystawy zostanie zrealizowana jedna praca w wybranym przez firmę terminie.

8. Wymogi techniczne realizacji:

Rodzaj ekspozycji: siatka winylowa, oświetlana zewnętrznie.

Realizacja na jednym module 14,5 x 6,5 m (możliwość wykorzystania dwóch modułów będzie rozpatrywana przez konserwatora zabytków i odpowiednie urzędy). Format lokalizacji: trzy moduły - 14,5 x 6,5 m; 8,8 x 6,5 m; 14,5 x 6,5 m,

Wg przepisów Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków część powierzchni - 70% ma stanowić odwzorowanie fasady. Odwzorowanie fasady oznacza - wydruk odwzorowanej fasady budynku. Obowiązek ten dotyczy firmy Jet Line. Jednak odwzorowanie fasady może być również elementem całości projektu fotograficznego.

9. Wybrane prace złożą się na wystawę fotografii na nośniku wielkoformatowym

w przestrzeni miejskiej w ramach projektu Jet Line.

10. Wystawa fotografii jest działaniem non-profit w ramach projektu firma Jet Line wspierania sztuki miejskiej.

11. Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnej reprodukcji zwycięskiej pracy w materiałach reklamowych i publikacjach związanych z projektem artystycznym.

12. Nadesłane egzemplarze prac zgłoszonych do konkursu przechodzą na własność organizatora.

13. Nadesłanie prac jest równoznaczne z uznaniem powyższych założeń.

1. W przypadku prac nadsyłanych pocztą:

1. Prace winny być nadesłane w formacie A4.

2. Fotografie powinny zawierać na odwrocie: tytuł oraz imię i nazwisko autora.

3. Do prac prosimy dołączyć kartkę A4 z danymi:

a) Imię, nazwisko, adres, numer telefonu kontaktowego oraz (jeśli jest) adres e-mail.

2. W przypadku prac na nośniku cyfrowym CD-ROM nadsyłanych pocztą:

1. Prace winny być nadesłane na płycie CD-ROM w formacie JPEG, TIF, 300 dpi.

2. Do prac powinien być dołączony dokument tekstowy (TXT, RTF) zawierający:

a) dokładne dane: imię, nazwisko, adres, numer telefonu oraz adres e-mail,

b) tytuły nadesłanych fotografii.

Na kopertach prosimy umieścić napis: Konkurs

Prace winny być zabezpieczone przed potencjalnym zniszczeniem.

Organizator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie lub zaginięcie prac w transporcie pocztowym.

Prace należy nadsyłać do 20.04.2005 r. na adres:

Jet Line Sp. z.o.o.

Katarzyna Łyszyk

Aleja Wojska Polskiego 34

01-554 Warszawa

Tel./fax: 22 839-78-74

e-mail: kasia@jetline.p

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Galerie
100 najważniejszych zdjęć roku 2024 według Time. Długo ich nie zapomnicie
100 najważniejszych zdjęć roku 2024 według Time. Długo ich nie zapomnicie
Jak co roku, magazyn Time wybrał selekcję 100 najważniejszych zdjęć prasowych, podsumowujących wydarzenia ostatnich 12 miesięcy. Zobaczcie najlepsze zdjęcia reportażowe roku 2024.
9
Nature Photographer Of The Year 2024 rozstrzygnięty! Obejrzyjcie zachwycające zdjęcia natury
Nature Photographer Of The Year 2024 rozstrzygnięty! Obejrzyjcie zachwycające zdjęcia natury
Paolo Della Rocca wygrywa konkurs fotograficzny Nature Photographer Of The Year. Jury nie miało jednak łatwego zadania. Poziom tegorocznej edycji był bardzo wysoki…
58
Nikon Comedy Wildlife Photography Awards 2024 - uśmiech natury
Nikon Comedy Wildlife Photography Awards 2024 - uśmiech natury
Uważasz, że w fotografii brakuje humoru? Daj się rozbawić zwycięskim kadrom z konkursu Nikon Comedy Wildlife Photography Award 2024, który pokazuje z przymrużeniem oka. Wśród...
107
zamknij
Partner:
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2024
nie teraz
nie pokazuj tego więcej
Głosuj