Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Fotografia prasowa oddziałuje na opinię publiczną znacznie mocniej niż słowo. Jest łatwiejsza w odbiorze, potrafi wywołać duże emocje i posiada ogromny wpływ na postrzeganie tematu przez odbiorcę. Pokazuje otaczającą nas rzeczywistość bez zbędnego koloryzowania, często szarą, brutalną i jak najbardziej prawdziwą. Z tym tematem mają zmierzyć się wszyscy uczestnicy konkursu, który potrwa przez cały najbliższy rok. Partnerami przedsięwzięcia są Sigma ProCentrum oraz Vanguard, natomiast patronat medialny nad konkursem objęły Polska Agencja Prasowa, Forum Dziennikarzy oraz Fotopolis.pl.
Zasady.
Pierwsza kategoria konkursu, o tematyce "Prasowe Zdjęcie Roku 2011", kierowana jest do profesjonalistów - fotoreporterów i fotografików, zarówno etatowych, jak i współpracujący z redakcjami czy agencjami fotograficznymi. Druga kategoria o tematyce "Świat i cała reszta", dedykowana jest z kolei amatorom, a więc osobom, dla których fotografia jest pasją bądź dziedziną, w której stawiają dopiero pierwsze kroki.
Oba konkursy rozstrzygane będą na zbliżonych zasadach. Uczestnicy przesyłać będą zdjęcia w cyklach miesięcznych. Prace zrobione w danym miesiącu można przesyłać do piątego dnia następnego miesiąca. Z nadesłanych zdjęć Jury co miesiąc wybierać będzie 3 nominacje do nagrody głównej (publikowane na stronie organizatora). Pod koniec roku, spośród 36 nominowanych zdjęć w każdej kategorii, wybrane zostanie zdjęcie roku (Grand Prix).
Tematem osobno ocenianym będzie w tym roku "Budownictwo i architektura - zdjęcie z pomysłem (biurowce, usługi, budownictwo developerskie itp.)". Sponsorem nagrody w tym temacie jest BRE Bank Hipoteczny S.A.
Warto wspomnieć, iż wybrane przez Jury zdjęcia w kategorii amatorskiej eksponowane będą na stronie internetowej Klubu Fotografii Prasowej, patronów medialnych oraz zostaną zaprezentowane na wystawie w siedzibie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i innych galeriach. Z kolei zdjęcia wyłonione w kategorii profesjonalnej zostaną przedstawione w Galerii Klubu Fotografii Prasowej w siedzibie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Takie wyróżnienie plus cenne nagrody z pewnością zachęcają do wzięcia udziału w konkursie.
Sponsorami konkursu są: Sigma ProCentrum, Vanguard, Marumi Optical, Lexar, Hähnel, BRE Bank Hipoteczny S.A a patronat medialny nad konkursem objęli: Polska Agencja Prasowa, Forum Dziennikarzy, Fotopolis.pl
Prace należy nadsyłać na adres: konkurs@kfp-sdp.org z dopiskiem "kategoria amatorska" lub "kategoria profesjonalna".
Regulamin i szczegóły konkursu na stronie: www.klubfotografiiprasowej.pl.