Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
10
Cena / Jakość:
7
Optyka:
9.5
Budowa:
9.5
Marka:
Sony
Nasza ocena:

96%

Ofertę systemu Sony E wzbogacił ostatnio najszerszy na świecie pełnoklatkowy zoom ze światłem f/2.8. Czy dostarczana jakość uzasadnia niebotyczną cenę? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Autor: Maciej Luśtyk

31 Lipiec 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Choć w ostatnich latach Sony stara się łatać większość dziur w systemie obiektywów z mocowaniem E, do tej pory w ofercie brakowało jasnego superszerokokątnego zoomu. Sytuację tę wykorzystała Sigma, która w zeszłym roku pokazała obiektyw 14-24 mm f/2.8, dla którego na tamtą chwilę w systemie nie było właściwie żadnej bezpośredniej konkurencji.

Na reakcję ze strony producenta nie musieliśmy długo czekać, co także świadczy o tym, że obiektyw ten Sony miało już w planach od dłuższego czasu. Wraz z początkiem lipca otrzymaliśmy szkło Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM, które z miejsca pretenduje do miana świętego graala segmentu szerokokątnej optyki.

Szkło z serii G Master, według producenta oferować ma doskonałą, wzorowo zoptymalizowaną optykę i rezultaty, do których daleko jest jakimkolwiek innym konstrukcjom na rynku. Świadczyć może o tym także uginająca kolana cena (14 999 zł), która wskazuje na to, że Sony nie widzi dla swojej konstrukcji obecnie żadnej realnej konkurencji i nawet nie próbuje wdawać się w cenowe potyczki.

Czy jednak efekty dostarczane przez najnowsze szkło Sony uzasadniają niemal dwukrotnie większy wydatek niż w przypadku rywala ze stajni Sigmy (6490 zł)? Podczas pisania pierwszych wrażeń zwracaliśmy uwagę na wzorową optymalizację układu optycznego, czy jednak testy studyjne także pokażą widoczną różnicę pomiędzy osiągami konkurencyjnej Sigmy? Zapraszamy do testu.

Przeczytaj także:
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu

Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny jak obiecywał producent? Sprawdzamy, na co naprawdę go stać. [Czytaj więcej]
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły