Sigma 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM Contemporary - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Zaawansowany układ optyczny wspomagany systemem stabilizacji, szybki autofokus oraz kompaktowy, jak na tę klasę sprzętu, i uszczelniony tubus - to główne cechy obiektywu 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Zobaczcie co oferuje najnowszy model Sigmy z rodziny Contemporary.

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Sigma w dość krótkim czasie z mniej znaczącego producenta optyki wyrosła na firmę, która dostarcza jedne z najlepszych szkieł na rynku. Głównie za sprawą cenionych przez zawodowców konstrukcji z serii Art, które zresztą niejednokrotnie już udowodniły swoją wartość podczas licznych testów. Jednak Sigma nie tylko linią Art stoi. W ofercie producenta możemy znaleźć także serię Contemporary, która również ma odznaczać się niekwestionowaną jakością optyki oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.

Jednym z nowszych reprezentantów jest model Sigma 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM, który powinien zainteresować podróżników, fotografów przyrody i dzikich zwierząt, a także miłośników krajobrazu i sportu. Ci w szczególności powinni docenić uszczelniony, metalowy i wyjątkowo kompaktowy tubus. Do tego mamy otrzymać usprawniony autofokus z ultradźwiękowym silnikiem HSM oraz stabilizowany układ optyczny, który jest wręcz wymagany przy takim zakresie ogniskowych.

Jednak pomimo wielu zaawansowanych rozwiązań, nowa Sigma, za którą zapłacimy 3790 zł może wcale nie mieć łatwego życia. Przyjdzie jej się zmierzyć z naprawdę sporą konkurencją. W stajni Nikona możemy znaleźć zaprezentowany w połowie tego roku model Nikkor AF-P 70-300 mm f/4.5-5.6E ED VR (około 3600 zł). Z kolei Canon ma do zaoferowania drugą generację obiektywu EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM (około 2300). Wprawdzie te konstrukcje zapewniają mniejszy zakres ogniskowych, to jednak ich zaletą może być większy nominalny otwór przysłony. Obaj konstruktorzy mogą także wytoczyć najmocniejsze działa w postaci profesjonalnych zoomów, ale w tym przypadku trzeba wiązać się z wydatkiem rzędu 8-10 tys. zł. Nie możemy zapomnieć także o innych niezależnych producentach optyki. Tu przykuć uwagę niejednego fotografa może oferta Tamrona. Znajdziemy w niej trzy ciekawe modele: SP AF 70-300 f/4-5.6 Di VC USD (około 1600 zł), SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2 (około 4200 zł) charakteryzujący się imponującym zakresem ogniskowych, a także zaprezentowany przed kilkoma dniami model 100-400 mm F/4.5-6.3 Di VC USD.

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
31
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły