Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
81%
Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?
Sigma dzięki zaawansowanym konstrukcjom z linii ART, szybko zyskała renomę producenta jednego z najlepszych obiektywów na rynku. W ofercie firmy prym wiodą rewelacyjne stałki, które niejednokrotnie stanowią znaczną część szklarni wymagających fotografów. Do tego obiektywy Sigmy są nie tylko tańsze od systemowych odpowiedników Canona i Nikona, lecz także zapewniają zbliżone, a w niektórych aspektach nawet lepsze osiągi optyczne.
Jednak apetyty wielu - głównie profesjonalnych fotoreporterów - wciąż były niezaspokojone. Nic więc dziwnego, że już od dłuższego czasu na forach internetowych ubolewali oni nad tym, że w ofercie producenta brakuje konkurencyjnego zamiennika dla jasnych systemowych zoomów reporterskich. Ich prośby zostały wysłuchane na początku tego roku, kiedy to Sigma zaprezentowała model 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART. Gdy spojrzymy na jego specyfikację to od razu zauważymy, że mamy do czynienia z konstrukcją, która bez najmniejszego zawahania powinna sprostać wyśrubowanym oczekiwaniom zawodowców.
Sercem Sigmy 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART jest wyjątkowo rozbudowany układ optyczny, który - dzięki zastosowaniu najnowszej technologii - otrzymał elementy wytworzone z dokładnością do setnych części mikrometra. „Tak precyzyjne ukształtowanie soczewek pozwoliło obiektywowi produkować bardzo naturalny i miękki efekt bokeh“ - obiecuje producent. Nowy zoom wyposażono także w cichy, ultradźwiękowy napęd autofokusa HSM, który ma być o 30% szybszy od swojego poprzednika. Na pokładzie znajdziemy także system optycznej stabilizacji obrazu oraz uszczelnienia, które uchronią konstrukcję przed kurzem i zachlapaniami.
Za to wszystko będziemy musieli zapłacić 5590 zł. Jest to więc kwota wyraźnie mniejsza od systemowych zoomów: Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR (9500 zł), Canon 24-70 mm f/2.8L II EF USM (8200 zł). Niemniej jednak nie możemy zapomnieć także o innych niezależnych producentach optyki. Ciekawie prezentują się Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD (3800 zł) oraz Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX (4300 zł).
Jest więc spora konkurencja w segmencie jasnych, standardowych zoomów kierowanych do profesjonalistów. Jednak jak na jej tle zaprezentuje się Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART? Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.