Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

84%

Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?

Autor: Michał Chrzanowski

24 Styczeń 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Na następce wysłużonego już jasnego i szerokokątnego zooma użytkownicy Canona musieli czekać prawie 10 lat. Jednak ich cierpliwość została wynagrodzona w połowie 2016 roku, kiedy to firma zaprezentowała profesjonalny model EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Nowa wersja obiektywu to przede wszystkim usprawniony układ optyczny, który ma zapewnić lepszą jakość obrazu - zwłaszcza poza centrum kadru - z czym poprzednik miał pewne problemy. Do tego tubus został uszczelniony przed kurzem i zachlapaniami, a pierścieniowy i ultradźwiękowy napęd AF powinien oferować błyskawiczne i bezgłośne ostrzenie.

Nowy Canon może więc rozkochać w sobie przede wszystkim fotografów ślubnych, którzy w swoim arsenale chcą mieć szkło pozwalające na uchwycenie w kadrze nieco więcej informacji podczas tworzonego reportażu. Oczywiście nie możemy zapomnieć o fotografach koncertowych i podróżnikach, którzy również w swojej pracy korzystają z szerszej perspektywy.

Nowy Canon 16-35 mm f/2.8 L III USM to także zupełnie nowa cena, która niestety może przyprawić o zawrót głowy. Producent życzy sobie za niego około 11 tys. zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż przyjdzie nam zapłacić za poprzednika. Drugą odsłonę Canona EF 16-35 mm f/2.8 możemy dostać za około 6400 zł. Jednak nie są to jedyne konstrukcje, które mogą być brane pod uwagę przez zawodowców poszukujących jasnego i ultraszerokokątnego zooma. Wyjątkowo ciekawie prezentuje się Tamron SP 15-30 mm f/2.8 DI VC USD, który oferuje nieznacznie mniejszy zakres ogniskowych, jednak w zamian zapewnia optyczną stabilizację obrazu. Za to szkło zapłacimy około 4600 zł. Rozważyć można także zakup Tokiny AT-X 16-28 mm f/2,8 PRO FX (IF) SD-M, która kosztuje zaledwie 2700 zł.

Zapraszamy do lektury testu Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)