Dodaj ocenę

Tokina Opera 16-28 mm f/2.8 FF - szerokokątny zoom klasy premium w świetnej cenie

Autor: Maciej Luśtyk

22 Luty 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Nowa rodzina profesjonalnych szkieł Tokiny wzbogaciła się o ciekawy szerokokątny zoom, który trafić ma w gusta wymagających fotografów krajobrazu, akcji, reportażystów czy osób zajmujących się fotografią wnętrz.

Nowy pełnoklatkowy obiektyw, według założeń serii Opera oferować ma najwyższą jakość optyczną w parze z nowoczesną konstrukcją. Jak twierdzi producent, “ideą było dostarczenie współczesnego narzędzia dla profesjonalnego fotografa”. Jeżeli pod względem jakości obrazu będzie tak dobrze, jak zapowiada producent, możemy mieć do czynienia z bardzo popularną konstrukcją. A to także dlatego, że szkło oferowane będzie w bardzo atrakcyjnej cenie.

Na układ optyczny modelu Tokina Opera 16-28 mm f/2.8 FF składa się 15 elementów w 13 grupach. Zastosowano między innymi 3 soczewki typu asferycznego, oraz elementy ze szkła o niskiej dyspersji SD, co pozwala na skuteczne tłumienie aberracji chromatycznych i sferycznych. Do tego mamy spodziewać się wysokiej rozdzielczości w całym zakresie ogniskowych, nawet na “pełnej dziurze”, a także świetnego kontrastu i odwzorowania kolorów. Oprócz tego, jak czytamy w informacji prasowej “ze względu na dobrze kontrolowaną aberrację sferyczną, Tokina Opera 16-28mm F/2,8 zapewnia delikatny bokeh przy ogniskowej 28 mm, dzięki czemu wyróżnia się od innych super szerokokątnych konstrukcji.”

Otrzymujemy 9-listkowa przysłonę, która przymkniemy do wartości f/22 i możliwość ostrzenie z minimalnej odległości 28 cm. Do tego nowo opracowany silnik AF, dzięki magnetycznemu czujnikowi AF GMR pracować ma znacznie szybciej i ciszej niż poprzednie generacje szkieł producenta. Mamy też charakterystyczny dla Tokiny mechanizm sprzęgła One-Touch Focus, który pozwala na przełączanie się między trybami AF i MF poprzez przesunięcie pierścienia ostrości.

Użytkownicy różnych systemów ucieszą się zapewne także z faktu, że Kierunek obrotu pierścienia ostrości jest inny dla obiektywów Nikon oraz Canon, tak jak ma to miejsce w szkłach systemowych. Konstrukcja nie należy jednak do najlżejszych - szkło waży 940 g, przy rozmiarach 89 x 133,5 mm. Wypukła soczewka nie pozwoli nam też na nakręcenie filtrów.

Cena i dostępność

Szkło dostępne będzie na rynku w wariantach z mocowaniem Canon EF i Nikon F. Obiektyw pojawić ma się na rynku w połowie marca, w bardzo przystępnej jak na tę klasę sprzętu cenie 700 dolarów (około 2700 zł).

Więcej informacji znajdziecie pod adresem tokinalens.com.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)