Tokina Vista-P - niedoskonały look za 30 tys. złotych

Autor: Maciej Luśtyk

8 Grudzień 2023
Artykuł na: 2-3 minuty

Optyka filmowa jest zbyt doskonała? Nowa seria Tokina Vista-P oferuje układy optyczne przeprojektowane specjalnie tak, by dodać nagraniom nagraniom nieco charakteru.

Obiektywy kinematograficzne znane są ze swoich dopracowanych układów optycznych. Na niektóre potrzeby mogą one jednak okazywać się zbyt doskonałe. To stąd wielu twórców filmu sięga po stare analogowe obiektywy czy też zleca „rekalibrację” posiadanej optyki firmom trzecim. Od pewnego czasu na podobne potrzeby odpowiadają także sami producenci, czego przykładem jest chociażby seria stałek Sigma Classic Cine. Teraz do tego grona dołącza także Tokina.

Nowa seria szkieł kinematograficznych z vintage'owym charakterem

Obiektywy Tokina Vista-P pod względem ogólnej specyfikacji prezentują sień identycznie jak modele ze standardowej serii Vista. Różnica zaszła jednak w kalibracji optyki, gdzie większe odstępy pomiędzy poszczególnymi soczewkami generować mają viintage’owy look. W efekcie otrzymamy znacznie zwiększoną aberrację sferyczną owocująca zakręconym bokeh, a także obniżony kontrast. Jednak to wszystko przy zachowaniu wysokiej rozdzielczości w środku kadru i zerowego breathingu.

Na serię Tokina Vista-P składają się modele 18 mm T1.5, 25 mm T1.5, 35 mm T1.5, 50 mm T1.5 i 85 mm T1.5. Póki co nie wiadomo czy dołączą do nich także pozostałe modele ze standardowej linii Vista.

Cena i dostępność

Obiektywy Vista-P będą dostępne w cenie 7500 dolarów za każdy model, w wariantach z mocowaniami PL, LPL, Sony E, Canon EF i Mikro Cztery Trzecie.

Producent oferuje też usługę „kalibracji” standardowych szkieł z serii Vista w cenie 2000 dolarów za model.

Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinacinemausa.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły