Sony FE 135 mm f/1.8 G Master - portretówka wyższej klasy

Autor: Maciej Luśtyk

26 Luty 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Linię profesjonalnych obiektywów G Master wzbogaca jasny obiektyw portretowy, który zachwycić ma użytkowników zarówno rozdzielczością, jak i przyjemnym dla oka rozmyciem nieostrości. Na rynku pojawi się już w kwietniu.

Nowy Sony FE 135 mm f/1.8 G Master pretenduje do miana najciekawszego obiektywu portretowego w systemie Sony E, a na tle konkurencji wybijać ma się zarówno jakością obrazowania, jak i przemyślana konstrukcją tak, by dostarczyć bezkompromisowej wygody pracy tak podczas fotografowania, jak i filmowania.

 

Dużą wagę przyłożono do układu optycznego, który zbudowano w oparciu o 13 elementów w 10 grupach. “Obiektyw (…) gwarantuje wysoką rozdzielczość całego kadru nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie. Ma innowacyjną konstrukcję optyczną: w przedniej grupie wykorzystano soczewki XA (extreme aspherical) i soczewki ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji), uzyskując skuteczną kompensację wszelkich aberracji typowych dla teleobiektywów. Wyjątkowa jakość obrazu to również efekt połączenia soczewki Super ED i ED, których odpowiednie rozmieszczenie pozwoliło skompensować wzdłużną aberracją chromatyczną, ograniczyć przekłamania barw i do maksimum zwiększyć rozdzielczość. Imponującą wyrazistość zdjęć zapewnia z kolei unikatowa powłoka Sony Nano AR. Przeciwdziała ona zjawisku flary i powstawaniu tak zwanych duszków, które mogą wystąpić na zdjęciach portretowych zrobionych pod światło.” - czytamy na temat nowego szkła w informacji prasowej.

Portret, sport a może filmowanie? Nowe szkło poradzić ma sobie z każdym zadaniem

Jak zwykle w serii G Master, tutaj także mamy liczyć na wyjątkowo plastyczne rozmycie nieostrości, które jest zasługa zastosowania 11-listkowej przysłony i wspomnianej wcześniej soczewki XA. W porównaniu do szkieł konkurencji otrzymać mamy także dużo mniejszą minimalną odległość ostrzenia - 0,7 m (powiększenie 0,25 x).

Mimo rozbudowanej konstrukcji optycznej, szkło ma być bardzo szybkie jeśli chodzi o pracę systemu AF. A to dzięki aż czterem silnikom liniowym Sony XD oraz “szybującym” soczewkom. Całość ma być wyjątkowo cicha i umożliwiać nieskrępowaną pracę nawet w przypadku fotografowania sportu.

 

Na uwagę zasługuje także sama konstrukcja obiektywu. Otrzymujemy m.in. możliwość przełączenia pierścienia przysłony w tryb bezstopniowy, co docenią filmowcy, a także sprzęgło zakresu ostrzenia oraz dwa przyciski blokady ostrości, które możemy personalizować. Do tego system Linear Response MF, który zagwarantuje nam, że obrócenie pierścienia ostrości o dany dystans zawsze będzie skutkować takim samym przesunięciem płaszczyzny ostrości.

To wszystko w stosunkowo kompaktowej, jak na tę klasę sprzętu, uszczelnianej, magnezowej obudowie o średnicy 89,5 mm i wadze 960 g.

Nowe filtry polaryzacyjne

Oprócz nowego obiektywu, Sony zaprezentowało nową linię kołowych filtrów polaryzacyjnych o średnicach 49, 55, 62, 67, 72, 77 i 82 mm. Oferować mają one dwukrotnie większą jakość niż obecne filtry polaryzacyjne Sony, dzięki czemu stać maja się idealnym uzupełnieniem flagowych obiektywów z serii G Master.

Cena i dostępność

Nowy obiektyw na sklepowych półkach pojawić ma się już w kwietniu 2019 roku, w cenie około 2000 euro (około 8650 zł)

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sony.pl.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły