Irix Cine 65 mm T1.5 - jasna filmowa stałka już dostępna

Autor: Redakcja Fotopolis

8 Kwiecień 2024
Artykuł na: 4-5 minut

Zapowiadany od roku obiektyw Irix Cine 65 mm T1.5 w końcu trafia na rynek. Krótki filmowy teleobiektyw może pochwalić się kompaktową budową, dużą jasnością, wysokiej jakości optyką i bardzo przystępną ceną.

"Obiektyw Irix Cine 65mm T1.5 to obiektyw dla filmowców poszukujących niezrównanej precyzji i wszechstronności w opowiadaniu wizualnych historii. Zaprojektowany, aby sprostać najbardziej wymagającym użytkownikom, ten krótki teleobiektyw filmowy sprawdzi się podczas tworzenia portretów filmowych, filmów narracyjnych, filmów dokumentalnych oraz podczas pracy nad produkcjami komercyjnymi i muzycznymi. Niezależnie od warunków oświetleniowych, obiektyw zapewnia wyjątkową wydajność, pozwalając uchwycić obrazy, które zapierają dech w piersiach.” - pisze o obiektywie producent.

Krótki, jasny filmowy teleobiektyw w dobrej cenie

Producent nie zdradza szczegółowych danych na temat optyki. Wiadomo jedynie, że  Irix Cine 65 mm T1.5 „ posiada pełnoklatkowy układ optyczny Ultra HD 8K o doskonałej rozdzielczości” i „jest gotowy stawić czoła najtrudniejszym wyzwaniom”. Na stronie producenta dowiadujemy się także, że oferuje 11-listkową przysłonę, która powinna zapewnić plastyczne rozmycie nieostrości i równe bokeh. Szkło ostrzy zaś z minimalnej odległości 60 cm.

Na uwagę zasługuje na pewno solidna konstrukcja, analogiczna do całej serii Irix Cine. Tubus został wykonany z aluminium i waży między 1,3 a 1,45 kg przy wymiarach od 105 x 97 mm do 146 x 97 mm, co na standardy optyki filmowej czyni go względnie kompaktowym. Co ważne, szkło zachowuje wagę zbliżoną do innych modeli z serii, co ułatwi wymianę optyki podczas korzystania z bimbali i stabilizatorów.

Oprócz tego, otrzymujemy pierścienie ostrości i przysłony wyposażone w standardowe zębatki systemów follow focus oraz magnetyczne mocowanie akcesoriów MMS (Magnetic Mount System), które pozwoli błyskawicznie zmieniać filtry (rozmiar 86 mm) czy zakładać matte boxy. Cała konstrukcja jest też w pełni uszczelniona, dzięki czemu sprawdzi się podczas pracy w trudnych warunkach .

Przeznaczenie obiektywu Irix 65 mm T1.5:

  • Ujęcia portretowe: Krótki teleobiektyw filmowy, taki jak Irix 65 mm T1.5 wyróżnia się małą głębią ostrości podczas tworzenia portretów kinowych, zachowując ostrość na obiektach w celu prowadzenia intymnych badań charakteru.
  • Filmy narracyjne: Idealny do przekazywania emocji, intymności lub napięcia między postaciami w średnich ujęciach i zbliżeniach, przyciągając uwagę widzów do głównych punktów.
  • Filmy dokumentalne: Cenny ze względu na zachowanie intymności podczas fotografowania obiektów z umiarkowanej odległości. Odpowiedni do wywiadów, ujęć obserwacyjnych i uchwycenia szczegółów.
  • Kinowa kompresja: Kreatywnie zwiększa głębię i dynamikę sceny poprzez nieznaczną kompresję perspektywy, poprawiając wizualną narrację.
  • Trudne warunki oświetleniowe: Szeroka przysłona umożliwia kinowy wygląd nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
  • Produkcje komercyjne i muzyczne: Poprawia przekaz wizualny i estetykę produkcji, rejestrując stylizowane ujęcia o kinowej jakości.

Cena i dostępność

Obiektyw jest dostępny w przedsprzedaży w wersjach z mocowaniami Canon EF, Canon RF, Fujifilm X, L-mount, Mikro Cztery Trzecie, Nikon Z, PL oraz Sony E w cenach od 4345 zł do 4595 zł (w zależności od wersji)

Szkło dostępne do kupienia w oficjalnym sklepie internetowym Irix oraz u wybranych dealerów – lista dealerów Irix dostępna tutaj.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma prezentuje drugą generację standardowego reporterskiego zoomu do aparatów bezusterkowych Sony E i L-Mount. Nowa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art to usprawnienia w każdym...
7
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
W systemie Fujifilm X pojawi się nowy uniwersalny zoom. XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR oferuje uniwersalny zakres ogniskowych i uszczelniania, ale bez stabilizacji obrazu.
1
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm wprowadza na rynek nowy teleobiektyw do systemu GFX o ogniskowej aż 500 mm. Dzięki nowemu GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR przed średnim formatem otwierają się nowe obszary twórcze - od...
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)